31 Ekim 2014 Cuma

Evde Beyaz Peynir Yapımı


Nejat Pars'ın beyaz peynir atölyesine gideceğimi duyanlar "Rokfor veya Brie olsa hadi neyse, Beyaz peynir her markette var, işin mi yok?" dediler. Doğrusu işim yoktu. Üstelik, çok fazla da öğrenme arzum vardı. 





18 Ekim'de Nejat beyin, "Bildikten sonra çok kolay," diyerek yaptığı o güzel peynirin tadı damağımdayken bugün sonunda mayamı, kültürümü, alet edevatımı tamamlayıp işe koyuldum. Bilince her şey kolay, Çince bile, ama "İyi" bilince!!

Sütü ısıtıp soğutmaktan bitap düştüm desem yeridir. Ne zor şeymiş, bir tencere sütü 32-34 derece arasında tutmak.


Sütümüz tabi ki Aysun'dan geldi. Kaynatılıp hazırlandı. Kültürler eklendi, mayalar karıştırıldı. 


Sabit ısıda tutmak için ne lazımsa yapıldı.


Teleme kesildi.


Beyaz peynire o bilindik dokusunu veren peynir bezi kaynatılıp hazırlandı. 


Sonra da teleme süzülmek üzere cendere denilen bu beze alındı.



Ve asılarak suyunu bırakması sağlandı. 


Ağırlık gerekince oğlumdan bunları ödünç aldım. 


Bu durumda, "Peynirde" onun da tuzu bulunacak. 



Son adım da peynirlerin kesilip salamura yapılması.












Salamura kavanozuna sığmayan küçük parçalara da kıyamadım. Onları da tuzsuz kullanırız artık.


Bir önceki denememde gerekenin 10 katı maya kattığım için feci acı bir peynir elde etmiştim. Ağırlık bile uygulamadan kaskatıydı üstelik.


Tarifin her satırına sadık kaldım. Üstelik bu defa aritmetiği de doğru yaptım. Salamuradan çıktığında inşallah güzel bir peynirim olacak.

Bu da peynir altı suyundan çıkan lorumuz.


Daha detaylı tarif isterseniz - benim paylaşmam yakışık almazdı - Nejat hocanın blogundan yararlanın lütfen.



Her şeyi satın almaktansa ara sıra sevgimizi de katarak kendimiz yapsak ne iyi olur...