10 Ağustos 2014 Pazar

Sağlık Mutfakta Başlar

                        


Alışkanlık oldu artık atölye atölye geziyoruz. Geçtiğimiz hafta sonu da İstanbul Permakültür Kollektifi'nin düzenlediği, "Ulli Allmendinger ile Fermente Süper Gıdalar Atölyesi"ndeydim.

2 saat içinde, Kimchi'den Kvass'a, kefirden lahana turşusuna, hem kolay hem probiyotik ve çok faydalı yiyecek içecekler yaptık, tattık ve bonus olarak da bağışıklık sistemimizi güçlendirdik!

Bu yiyeceklerin bizim bildiğimiz tarzda tuzla, sirkeyle yapılan turşulardan farklı olarak laktik asit fermentasyonları olduğunu ve bağışıklık sistemimizi güçlendirdiğini de öğrenmiş olduk.



Bence probiyotikler antibiyotikleri döver :-)

Paramızı eczaneye vereceğimize manava vermek daha iyi değil mi?!.

Bakın olayın ne olduğunu Ulli nasıl anlatıyor:



*Tanım itibariyle, laktik asit fermentasyonları mikrobiyel oluşumlarmış. Mikroplar sebzelerdeki veya sütteki şekerle beslenerek laktik asit üretiyorlarmış. Bu laktik asit de bağırsaklarımıza bağışıklık güçlendirici moleküller üretmeye başlaması için sinyal veriyormuş. Laktik asitin bağışıklık sistemini etkilemesi bu şekilde oluyormuş.

İlk deneme olarak, ben kvass yapmaya giriştim. 





Baştan sona 10 dakika sürdü. 

Bir sonraki denemem kefir mayasıyla olacak. 
Hem su hem de süt kefiriyle.
 Onları da ısmarladım, şimdilik bekliyorum.


Bu karnabahar görünüşlüler süt kefiri. 


Bu da su kefiri. 
Artık soğuk çay mı, limonata mı, hafif gazlı meyva suları mı yaparım, bilmiyorum.


Bu işler bu kadar kolay, mutfakta az biraz zaman geçirmeye bakıyor. Ve en güzeli hiçbir beceri de istemiyor. 

Bence siz de konuya bir yerinden el atın. Pişman olmazsınız.

Detaylı tarifler için Ulli Allmendinger'ın blogunu da ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum.






Sağlığımızı bozulmadan korumaya öncelik versek ne iyi olur...