5 Mayıs 2019 Pazar

Anneler Ne İster


*En güçlü kablosuz bağlantı..

Özel günleri çok sevmediğimi herkes bilir. Anneler gününe de bayıldığım söylenemez.

Böyle günlerde, mutlu olandan çok hüzünlenen olduğunu düşünürüm hep. Sevgililer gününde, sevgilisi terk etmiş veya hiç olmamış gençler, anneler gününde annesini kaybetmiş çocuklar, çocuğunu bekleyip duran anneler, hatta hep çocuk isteyip de bir türlü sahip olamamış kadınlar gelir gözümün önüne.

Mahzun olurlar onlar o gün.


İyi niyetle hazırlanan kutlamalarda, pek kimse fark etmez onların hüznünü.

Yıllar önce bir anaokulunda şahit olduğum, anneler günü kutlaması için çok duygusal bir şiir okuyup, şiir bittiğinde de, kendi yaptıkları hediyeleri annelerine vermeye koşan çocuklar arasında, annesini hiç tanımamış 5 yaşındaki çocuğun yüzü gelir gözümün önüne benim.

Nedir anneler gününü kutlamak? Annenize onu sevdiğinizi söylemek midir? Annenizle vakit geçirmek midir? Ona hediye almak mıdır?

Hediye deyince, aklıma şu seramik biblolar geldi, çoğumuz en az bir defa almışızdır annemize onlardan. Paramızın anca yettiği, atsan atılmaz, satsan satılmaz, koyacak yer olmadığı için, bir zaman annenin makyaj masasının üzerinde durup, sonra bir yerlere kaybolan veya "kazayla" kırılan o hayvan, melek, çiçek bibloları...



Ben sonra akıllanıp babamdan destek aldığımı - veya babamın bu ziyana dur demek için gönüllü sponsor olduğunu - hatırlıyorum. Bu defa da, işin içinde babam olduğu için "çok daha iyi şeyler" beklenince, iyice sarpa saran anneler günü alışverişlerini.

Anneler aslında ne bekler bu günden?
Araştırma yapmadım ama ben de anneyim, kendimce bir fikrim var benim de. Anneler bence "bu" günden bir şey beklemezler. Anneler "her" günden aynı şeyi beklerler. O da çocuklarının mutlu olmasıdır. Çocuklarının gülen gözleridir. Çocuklarının keyifli kahkahasıdır. Belki bir de, sevgiyle bakması ve sımsıkı sarılması.

Çocuğumuz sınava girerken de aynı şeyi bekleyeceğiz, işe girerken de, evlenirken de. Hangi okul, hangi iş, ne kadar para, hangi kız, kaç çocuk, kız çocuk mu, erkek mi, bizim umurumuzda olmayacak. Çocuğumuz mutlu mu, ona bakacağız biz. En iyi okul, çocuğumuzun en mutlu olduğu okuldur. En iyi iş, en çok keyif aldığı, en iyi eş de, en çok sevdiği. Gerisi teferruat.

Gelelim anneler günü hediyemize. Ben ışıl ışıl parlayan bir çift gözle, içten gülen bir yüz koydum istek listeme. Her geçen gün yenilenmesini dileyerek.


Sizin listenizde neler var? 

Anneler, babalar, hayatımızın ilk günlerinde olmazsa olmazlarımız. Sonra her şeye karışanlar, engel koyanlar, uyaranlar, belki ceza da verenler, biz ne kadar büyüsek de sürekli müdahale edenler. "Üf yaa" dediklerimiz. Ne var ki, gün gelip çok özlediklerimiz.

*Yuva annenizin olduğu yerdir.

En anlamlı anneler günü şarkısı için aşağıdaki linki tıklayın.

Bir Tek Annem Olsun Bana Bir Şey Olmaz



Tüm annelere sevgilerle.

Sevgimizi göstermek için özel günler gerekmese ne iyi olur...