26 Nisan 2018 Perşembe

Eataly'de Mozzarella Workshop'ı


Mozzarella yapıyordum yapmasına da, Eataly'de italyan şeften de bir  göreyim demiştim.

İtalyan şef yoktu, workshop benim için hayal kırıklığıyla başladı.

Ön yargılı olmamak lazım. Napoli'de işi öğrenmiş, 4-5 yıldır da Eataly'de peynir ustası olarak görev yapan Tahsin bey, İtalyan şef eksikliğini hiç hissettirmediği gibi, öğretmekten ve yardımcı olmaktan çok hoşlanan sevimli - ve sabırlı - biri çıkınca, huysuz komşu teyze tadındaki yaklaşımımı çabuk atlattım.



"Burada çiğ süt var ama onu sadece göstereceğiz, peynirleri bu önceden hazırladığımız cagliata'larla (teleme, peynir hamuru) yapacağız" denince, insan ister istemez  "eyvah, bir şey öğrenemeyeceğiz" hissine kapılmadan edemiyor.



Öyle olmadı. Bayağı şey öğrendik. Çiğ sütü kullanmayı da, hamuru yoğurmayı da, şekil verip saklamayı da. Öğrenmekle kalmadık, yaptık, yedik ve paket yapıp eve bile götürdük. 




Mozzarella, burrata, stracciatella 


ve bresaola'lı ve somonlu sfoglio.


Aldığım eğitimlerden tarif paylaşmayı etik olarak yanlış bulduğum için detay vermiyorum. Ama şu kadarını söyleyeyim, hiç gözünüzde büyütmeyin, zor bir iş değil, kendinize bir hediye yapın, Eataly'de Tahsin beyin eğitimine katılın. Mis gibi sütten, kendi yaptığınız havalı peynirleriniz olsun.



Öğretmeyi sevenler öğretse, 
paylaşmayı sevenler paylaşsa, 
yemeyi sevenler de gönlünce yese ne iyi olur...